Canon PowerShot PowerShot SX110 IS zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot SX110 IS zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

MyMarijke 07-12-2009

Hoi!

Ik heb deze camera nu een half jaar, en ik ben er zeer tevreden mee!
De foto's zijn veel mooier dan een eerdere powershot die ik had. En die stopte er zomaar mee (lens zat vast geloof ik)
Ik ben echt superblij met deze camera, wat ik wel onhandig vind is dat ik het af en toe irritant vind dat ik alleen een scherm heb.. Maar daar ben ik nu aan gewent en ikheb supermooie (en behoorlijk veel) foto's gemaakt al.
en af en toe doet hij het niet goed met scherpstellen, maar dat kan ook deels aan mij liggen

Piet 1970 15-08-2009

pluspunten:
Scherpe fotos
goede zoom
makkelijke bediening
fotos mislukken zelden
voor 10x zoom camera nog makkelijk mee te nemen.
Heel veel mogelijkheden zoals regelbare flits enz.
goede prijs/prestatie verhouding.

nadeel:
batterijen
niet zo snel opladen flits
filmpjes kun je niet bewerken

cetanya 06-08-2009

Hallo!!!

ik ben erg echt super blij mee! deze camera maakt hele mooie foto's hij alleen is wel gevoelig.de 10X optische zoom is ook heel fijn!
ook is het handig dat hij niet super groot is!
ik heb de flitser nog niet zo vaak gebruikt dat was niet nodig,hij klap alleen niet aotomatisch open. ook niet in de auto-stand. ;)
sommige dingen moet ik nog wel uitzoeken maar eigelijk is hij zo handig dat je de gebruiksaanwijzing niet nodig hebt.helaas heb ik de gebruiksaanwijzing niet in t nederlands mar ik het italiaans,duits,frans en engels.

Ik ben er zo blij mee dat ik hem aanbeveel!

mvg,cetanya.

vonyellow 01-08-2009

Wat 'n fantastisch ding. Deze camera heeft voor zijn prijs meer dan ik voor mogelijk had gehouden. Het mooie is dat hij prima te gebruiken is in automatische setting, maar vooral ook de handmatige mogelijkheden geven veel voldoening. De kwaliteit is gewoon super; hoewel ik getwijfeld heb tussen een panasonic FS7 (in het bezit van mijn schoonzusje) en deze, heb ik de kwaliteit van de foto's kunnen vergelijken. De foto's van de Canon zijn kleurecht en onvergelijkbaar met die van de FS7(vooral ook van binnen geschoten foto's). De 10x optische zoom is in deze prijsklasse ook haast niet terug te vinden. Batterijen zijn fijn en flexibeler dan accu's. De flitser moet indien nodig handmatig uitgeklapt worden. Dit kan als nadelig gezien worden maar vindt ik zelf wel fijn omdat de flitser bij goede afstelling vaak niet nodig is en de foto's overbelicht. Indien echt nodig kun je hem simpel uitklappen.

Dennis1234 09-07-2009

Ik ben een ervaren hobbyfotograaf en heb deze camera nu een aantal dagen in bezit. Ik heb hem gekocht als walk arround camera vanwege de zoom. Hij valt mij zwaar tegen. Niet alleen zijn (zelfs eenvoudige) foto's moeilijk haarscherp te krijgen, ook de bediening vind ik waardeloos. Er zitten wel voldoende mogelijkheden op maar de knoppen zijn bijzonder onhandig geplaatst en het is erg eenvoudig om tijdens het gebruik iets per ongeluk aan te raken waarbij dan ook meteen een instelling verkeerd komt te staan. De flits die je met de hand moet uitklappen is ontzettend irritant. Het ding voelt bovendien erg plastic en goedkoop aan. Ik heb nog een paar dagen om het ding terug te brengen naar de winkel wat ook gaat gebeuren. Ik vind het zeker geen aanrader.

NickO 04-07-2009

Ik heb de camera sinds vandaag en ik vind het een mooie en degelijke camera. Heb hem ook al grondig uitgetest en hij maakt onder elke omstandigheid mooie foto's zelfs met de digitale zoom. Heb ook een foto gemaakt in een kamer waar het echt helemaal donker was en met de nachtmodus een foto gemaakt en hij was gewoon perfect. Ik raad iedereen deze camera aan die een goede camera wilt voor weinig geld.

ietie 03-07-2009

Heb deze camera net een paar dagen en moet nog veel uitproberen. Maar die foto's die ik al heb gemaakt..... ik ben verbluft onder de indruk.
Wat een mooie haarscherpe foto's en dat voor iemand die een gave heeft om bewogen foto's te maken. Niet 1 bewogen foto ! Echt super een aanrader voor zowel de leek als de pro.

Marjolein25 27-06-2009

Ik heb deze camera gister gekocht en al vele foto's gemaakt. Het is een hele goede camera en de foto's zijn prachtig scherp. Ik heb er lang over nagedacht om deze camera te kopen, maar de consumentenbond had deze camera in april jl. verkozen tot beste camera, dit gaf de doorslag. Ik hoop dat ik nog veel plezier met deze camera zal beleven en ik zal over een half jaar nog een review geven.

Guido van Es 13-06-2009

Ik heb de camera nu een dikke zeven maanden in bezit, en vind dat mijn puntentotaal eigenlijk aangepast moet worden. Na al deze tijd en zoveel foto's (ik woon in de Peruaanse Andes en reis veel rond) heb ik eigenlijk nog steeds niets aan te merken op deze camera. De kwaliteit van de fotos is super, de camera kan een hoop hebben (ik ontzie hem niet en geloof maar dat hij hier in het hooggebergte aardig wat omstandigheden voorgeschoteld krijgt!) en hij blijft het gewoon fantastisch doen.
Hieronder mijn nieuwe puntentotaal! Een 9 voor kwaliteit foto's want het is nog altijd geen spiegelreflex natuurlijk. Maar voor zijn formaat is 'ie the best, en voor een fotograaf als ik die altijd probeert het uiterste uit elke foto te halen is dit echt je grootste vriend.

jan60 10-06-2009

Geweldige camera! Ik vind de fotos eigenlijk altijd lukken.
Eerst had ik er één die net 50 fotos op twee AA batterijen maakte. Geruild en nu een exemplaar dat na 200 opnames en 5 filmpjes van meer dan 5 minuten nog steeds doorgaat!

EWindie 18-05-2009

Hoi Namaste,

Ik heb hem terug gebracht en hem geruild voor precies dezelfde, ik heb nu de beste duracell batterijen gekocht die speciaal zijn ontwikkeld voor camera's, ipods etc. Ben vanaf donderdag t/m zondag naar Parijs geweest, super veel foto's gemaakt en gefilmd en nog steeds niet leeg!!!
Denk dat het dus aan de camera lag want nu gaan ze wel lang mee, het is dus wel belangrijk dat je goede batterijen hebt.
Mijn Varta 2500 batterijen doen het ongeveer 3 dagen, maar de duracell active charge (oplaadbaar) zijn echt de aller beste.
Ik raad iedereen dit toestel aan, echt super mooie foto's gemaakt. Overal is wel een optie voor, zelfs een speciale voor de eifeltoren!

Force of Nature 05-05-2009

Ik heb de camera een paar dagen geleden gekocht en heb er een kleine 150 foto's mee gemaakt nu.
ik ben erg tevreden met de camera: de foto's binnen en buiten zien er scherp en natuurlijk uit, het cameramenu is makkelijk toegankelijk en begrijpelijk en de camera voelt goed en stevig aan.
Van te voren twijfelde ik of ik het zelf omhoog moeten klappen van de flitser een bezwaar zou vinden maar in de praktijk valt het erg mee en ben ik er al helemaal aan gewend.

Het grote LCD scherm is erg prettig in gebruik en werkt voor mij persoonlijk prettiger dan een optische zoeker.

Kortom een prima camera die zijn geld meer dan waar is. Aanrader!

Rainer

Jacq 28-04-2009

Na een miskoop van een ander merk heb ik deze Powershot SX110 gekocht. Wat een aanwinst.
Voor mijn werk moet ik veel macro opnamen maken. Die zijn echt fantastisch.
Ook de video opnamen die je kunt maken zijn van hele goede kwaliteit.
Ik ben heel erg tevreden over dit zeer degelijke, maar zeker niet te zware toestel. Mooi grote display, handig menu. Ik heb zelfs de handleiding nog niet nodig gehad. Alles wijst zich eigenlijk vanzelf.

petra1958 19-04-2009

Na vele reviews gelezen te hebben van diverse toestellen heb ik uiteindelijk voor dit toestel gekozen en ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb van mijn beslissing. Ik heb het toestel nu enkele weken in mijn bezit en heb er al hele mooie foto's mee gemaakt.Het verhaal over de batterijen waar hier over geschreven wordt die deel ik niet.Ik gebruik batterijen van 2100mah en nu (4)weken later zijn ze nog steeds niet leeg.

bionda 05-03-2009

hoi , mooi ding zeg , prachtig foto s,heb hem nu n week en nog steeds de dezelfde bat erin ,dus hoezo vlug leeg .heb 700 foto s gemaakt en bekeken en gewist .dikke 10

tumme 05-03-2009

Wat een heerlijke camera. Heb prachtige foto's en leuke filmpjes gemaakt. kijk eens bij tumme2 bij youtube en zie zwemmende damherten!

Lynne 10-02-2009

Na een tijd lang getwijfeld te hebben tussen de Canon sx110IS en de Sony DSC-H10 heb ik toch voor de canon gekozen. Ik had eerder een fuji S5700, waar ik veel plezier van had. Maar de camera vond ik erg groot. Ik zocht een compacte camera die ik wat gemakkelijker mee kon nemen met nog steeds veel zoom en natuurlijk dat hij mooie foto's maakt.
Ik heb de camera net een dag, maar wat een leuk ding! Er zitten veel opties op en de kleuren van de foto's vind ik mooi, helder en warm. De macro stand maakt verbazinwekkend mooie opnamen (ik was van fuji ook erg mooie opnamen gewend, dus verwachtte niet dat ik dit nu weer zou krijgen bij een compactere camera). De zoom is vooral erg leuk (10x!) En dan heb ik vandaag alleen nog binnenshuis en in schemer gefotografeerd...ik ben benieuwd hoe mooi de opnamen zullen zijn bij daglicht!

Willem Buitendijk 27-12-2008

Ik heb de camera nu een paar dagen in bezit en heb er erg veel plezier van. De foto's zijn erg scherp en zijn zelfs tegen de zon in nog mooi (met behulp van diafragma instellen). Maximaal inzoomen en dan een foto maken is moeilijk, maar als je de camera goed stil houd krijg je toch een mooie foto. Ik heb wel last van rode ogen, ookal heb ik dat uit gezet, dan heb ik toch nog dat af en toe iemand rode ogen heeft. Verder gaan de batterijen snel op. De menu's zijn eenvoudig en overzichtelijk. De kleuren zijn helder en natuurlijk. En je heb ruime keus in opties.

Koraal 20-12-2008

Camera gisteren gekocht;
doorslaggevend; vele mogelijkheden waaronder tijd- & diafragmavoorkeuze en handbediening, eerste indruk zeer positief. Ik had al opmerkingen gelezen over batterijverbruik, maar gebruik zelf oplaadbare accu's en heb er een dozijn van ter beschikking. Omdat ik hem nog maar zo kort heb kan ik daar nog weinig over zeggen
Eerste resultaten; zeer strakke plaatjes die warm aandoen, camera heeft lekker groot scherm en reageert snel en precies. De foto's kun je op verschillende manieren terugzien en er is een histogram, hogere isowaardes zijn leuk maar weinig bruikbaar. ik kies dan liever voor een normale iso waarde en gebruik statief. Leuke camera, ook gekocht omdat ik al diverse reviews had gelezen, bedankt allemaal!

aad1964 15-11-2008

Hallo , ben sinds 3 weken de gelukkige bezitter van de canon powershot sx 110.
ben zeer tevreden over dit toestel. heb wel nieuwe oplaadbare batterijen moeten kopen ( 2500 mah) nu maak ik met gemak 200 foto,s .
al met al een prima prijs kwaliteitsverhouding.

mopet 10-10-2008

heb deze camera net , is zeer goed en gemakkelijk te bedienen.prima zoom.enz krijgt een 9.5